Makrobiotička ishrana se zasniva na raznovrsnim žitaricama, lokalno gajenom povrću, mahunarkama, domaćem sezonskom voću, hladno ceđenim uljima, semenkama, ribi i morskim plodovima. Ovakve raznovrsne, neprerađene namirnice koje ne sadrže proste šećere, "loše" masnoće, veštačke dodatke i aditive, belo brašno i ostalu potencijalno štetnu hranu po zdravlje, našim organima i organizmu u celini omogućuje da se snabde svim neophodnim hranljivim materijama koji su mu neophodni za pravilno funkcionisanje.

Prelaskom na makrobiotičku ishranu svako će vrlo brzo primetiti niži krvni pritisak, šećer i holesterol će se vratiti u normalu, bubuljice i ostale nepravilnosti na koži kao posledica izbacivanja viškova će se smanjiti i svi organi koji su počeli da pokazuju znakove prezasićenja toksinima će se polako vraćati u normalu. Makrobiotička ishrana treba da se usvoji sa poverenjem i bez žurbe. Za početak je dovoljno uvrstiti integralni pirinač (najbolje kuvan u ekspres loncu) u sadašnju ishranu, zatim polako povećavati udeo žitarica celog zrna kao što su proso, ječam, ovas, heljda..kao i razno sezonsko povrće.

Mahunarke kao što su sočivo, leblebija i razne vrste pasulja treba da dodajemo jelima od žitarica jer oni tako čine obrok u kome se između ostalog nalaze sve esencijalne aminokiseline. Dnevno bi trebalo jesti 2-3 vrste povrća različito pripremanog, kratko bareno, presovano u vidu salate (leti) ili priprodne turšije (zimi), pečenog ili pohovanog... Činija miso supe u koju su ukuvane alge i povrće treba da se jede svakodnevno jer snabdeva organizam mineralima i olakšava varenje. Orašasti plodovi i sezonsko voće mogu da se jedu svakodnevno u malim količinama kao desert.

Ulja za pripremu namirnica treba da budu hladno ceđena, raznovrsna i da se koriste štedljivo. So treba da je prirodna nerafinisana, a jake i veštačke začine treba zameniti prirodnim kao što su tamari i šoju soja sos (napravljeni od žitarica i mahunarki prirodnim procesom fermentacije), a umesto alkoholnog sirćeta koristiti umeboši sirće koje je mnogo blaže i ne nadražuje creva već naprotiv blagotvorno deluje na ista.

U početku može biti malo teže privići se na nove, blaže ukuse, ali samo do kad se čula ukusa ne vrate u normalu. Nakon što se usvoje nove namirnice, lakše se nauči energetska vrednost namirnica, tj. podela namirnica na jin i jang i time savlada priprema kompletnih izbalansiranih makrobiotičkih obroka.